Polityka informacyjna

1. ZGŁASZANIE NARUSZEŃ PRAWA

W PKO BP BANKOWY PTE S.A. („PKO PTE”) określone są zasady, zgodnie z którymi pracownicy, a także inne osoby niebędące pracownikami PKO PTE mogą zgłaszać uzyskane, w kontekście związanym z pracą, informacje o naruszeniu prawa.

Kto może zgłosić naruszenie?
Każdy, kto dowiedział się - w kontekście związanym z pracą - o możliwości naruszenia prawa, w związku z obowiązkami wykonywanymi w PKO PTE na podstawie zawartej umowy, pełnionej funkcji czy świadczonych usług oraz po ich zakończeniu.
Zgłoszenia mogą przekazywać również osoby ubiegające się o zatrudnienie w PKO PTE lub współpracę z PKO PTE na etapie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.

W jakich sprawach można zgłosić naruszenie?
Zgłoszenia mogą dotyczyć działania lub zaniechania niezgodnego z prawem lub mającego na celu obejście prawa m.in. w zakresie:
•    korupcji,
•    usług i produktów finansowych,
•    przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
•    bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
•    ochrony konsumentów,
•    ochrony prywatności i danych osobowych,
•    bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
•    interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
•    rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

Jak można zgłosić naruszenie?
1)    pisemnie:
a)    listownie na adres: PKO BP BANKOWY PTE S.A., Biuro Kontroli i Nadzoru , ul. Chłodna 52, 00 - 872 Warszawa, z dopiskiem: „do rąk własnych”,
b)    listownie na adres: Prezes Zarządu PKO BP BANKOWY PTE S.A., ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa,
z dopiskiem „do rąk własnych”- w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy pracowników Biura Kontroli
i Nadzoru,
c)    listownie na adres: Przewodniczący Rady Nadzorczej PKO BP BANKOWY PTE S.A., ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa, z dopiskiem „do rąk własnych” - w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy członka Zarządu, oraz
2)    elektronicznie:
a)    na skrzynkę poczty elektronicznej: sygnalistapte@pkopte.pl
b)    na imienną skrzynkę poczty elektronicznej Prezesa Zarządu - w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy pracowników Biura Kontroli i Nadzoru,
c)    na imienną skrzynkę poczty elektronicznej Przewodniczącego Rady Nadzorczej - w przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy członka Zarządu.

PKO PTE nie rozpatruje zgłoszeń anonimowych.

Co powinno zawierać zgłoszenie naruszenia?
Zgłoszenie powinno zawierać:
1)    dane dotyczące zgłaszającego (imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko), w tym dane kontaktowe,
2)    datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,
3)    dane osoby/osób, które dopuściły się naruszeń, będących przedmiotem zgłoszenia (imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko),
4)    opis naruszeń wraz z okolicznościami ich zajścia oraz datami,
5)    opis rzeczywistych i potencjalnych skutków naruszeń,
6)    działania podjęte przez zgłaszającego w celu eliminacji naruszeń, bądź ich skutków (w tym wcześniejsze zgłoszenia), o ile takowe miały miejsce,
7)    zebrane przez zgłaszającego dowody na potwierdzenie stanu faktycznego (np. dokumenty, świadkowie).

Czy można czuć się bezpiecznie zgłaszając naruszenia?
Zgłaszającemu, który zastrzegł poufność swoich danych, gwarantowana jest pełna dyskrecja i poufność. Dane osobowe zgłaszającego są poufne i nie zostaną udostępnione osobom trzecim. Wobec zgłaszającego naruszenie nie mogą być podejmowane działania odwetowe w związku z przekazaniem zgłoszenia (np. rozwiązanie umowy, obniżenie wynagrodzenia).

Zgłoszenie może mieć również charakter jawny, gdy zgłaszający w sposób wyraźny zgadza się na ujawnienie tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia.

Przetwarzanie danych osobowych
PKO PTE po otrzymaniu zgłoszenia, przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do przyjęcia zgłoszenia lub podjęcia działania następczego. Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania, są niezwłocznie usuwane. Pozostałe dane osobowe są przechowywane zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Zapoznaj się z treścią Informacji o przetwarzaniu danych osobowych w związku z procesem obsługi zgłoszenia naruszenia – sygnalista.  

2. ZASADY POLITYKI INFORMACYJNEJ  PKO BP BANKOWY PTE S.A. W ZAKRESIE KONTAKTÓW Z KLIENTAMI

3. ZASADY ROZPATRYWANIA SKARG I REKLAMACJI W PKO BP BANKOWY PTE S.A.

loaderek.gifoverlay.png