Brak składek na rachunku. Sprawdź co może być przyczyną i jak je odzyskać.
Na stronach Wirtualnego Biura Klienta dostępna jest aplikacja "Brak składek" umożliwiająca sprawdzenie czy na rachunek w PKO BP Bankowym OFE wpłynęły należne składki. Prosimy pamiętać, że tylko Państwo mogą ocenić czy w danym miesiącu składka powinna wpłynąć do Funduszu czy też nie. W związku z tym zachęcamy Państwa do regularnej weryfikacji stanu swojego rachunku w OFE.
Jeżeli brakuje składek na Państwa rachunku można zgłosić ten fakt do ZUS najlepiej w miejscu właściwym ze względu na siedzibę płatnika (np. pracodawcy), chociaż złożenie druku reklamacji w innej placówce ZUS, np. najbliżej miejsca zamieszkania, powinno być również skuteczne.
Skuteczność reklamacji zależy od dokładnego wypełnienia druku.
Nasi konsultanci udzielą telefonicznie niezbędnych informacji pod nr : 801 10 10 10
Nie wpłyną składki za okresy ich nieodprowadzania do OFE lub nieopłacania, w tym m.in.:
W jakiej wysokości powinny wpływać składki na Państwa rachunek w PKO BP Bankowym OFE?
W jakich terminach powinny wpływać Państwa składki na rachunek w PKO BP Bankowym OFE?
Co zrobić jeśli stwierdzą Państwo brak składek?
Składki wpływały na Państwa rachunek w PKO BP Bankowym OFE za okresy, w których osiągnęli Państwo przychód będący podstawą wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne. Oto przykładowe sytuacje: