Wirtualne Biuro Klienta
Jak uzyskać dostęp i bezpiecznie korzystać z systemu.
OFE
Po wejściu na stronę logowania do panelu Wirtualnego Biura Klienta OFE należy upewnić się, że na pasku adresu widnieje https://rachunekofe.pkopte.pl/iatform/rachunekbankowy/index.html
Certyfikat wystawiony jest na PKO BP Finat sp. z o.o. (jest to agent transferowy PKO BP BANKOWY PTE S.A.). Dodatkowo większość przeglądarek wyświetla ikonkę kłódki i podświetla obszar na kolor zielony:
Po wyświetleniu dodatkowych informacji certyfikat powinien być wystawiony przez Symantec Corporation:
Należy też sprawdzić czy nie upłynęła data ważności certyfikatu.
Do ochrony danych osobowych udostępnianych przez Internet zastosowano szereg specjalistycznych zabezpieczeń m. in:
- Serwer firewall;
- 256 bitowy klucz szyfrujący i protokół SSL (Secure Socket Layer);
- Maskowane hasło;
- Wygasanie sesji po 10 min;
- Rejestracja aktywności;
- Blokowanie konta po trzech nieudanych próbach logowania;
- Dodatkowe zabezpieczenie w postaci kodu Captcha.
Warunkiem uzyskania przez członka funduszu dostępu do Usługi Wirtualne Biuro Klienta jest prawidłowe wprowadzenie jego numeru rachunku w funduszu, Telekodu oraz prawidłowe przepisanie do wskazanego pola kodu z obrazka.
Informacja o Telekodzie znajduje się na „Potwierdzeniu otwarcia rachunku w PKO BP Bankowym OFE". Jest ona przesyłana członkom funduszu wraz z informacją o numerze rachunku w terminie 30 dni od dnia uzyskania przez Fundusz informacji z ZUS o dokonaniu odpowiedniego wpisu lub zmian w Centralnym Rejestrze Członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, przy czym dla zwiększenia bezpieczeństwa, przy pierwszym logowaniu, system „wymusi" zmianę Telekodu.
Trzykrotne, błędne podanie Telekodu Członka powoduje jego automatyczne zablokowanie.
Informację o zablokowaniu, zagubieniu, kradzieży lub udostępnieniu Telekodu osobie trzeciej należy przekazać do Funduszu:
- W formie pisemnej pod adres ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa,
- Pocztą elektroniczną pod adres bok@pkopte.pl lub
- Do Telefonicznego Biura Klienta pod numer 801 10 10 10 (osoby dzwoniące z telefonu komórkowego lub z zagranicy proszone są o kontakt pod numerem: +48 22 539 23 23).
Po otrzymaniu przez fundusz informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, fundusz przekazuje członkowi funduszu nowy Telekod, za pośrednictwem poczty, pod ostatni adres korespondencyjny wskazany funduszowi przez członka funduszu.
DFE
Po wejściu na stronę logowania do panelu Wirtualnego Biura Klienta DFE należy upewnić się, że na pasku adresu widnieje https://rachunekdfe.pkopte.pl/iatdfe/logowanie.html
Certyfikat wystawiony jest na PKO BP Finat sp. z o.o. (jest to agent transferowy PKO BP BANKOWY PTE S.A.). Dodatkowo większość przeglądarek wyświetla ikonkę kłódki i podświetla obszar na kolor zielony:
Po wyświetleniu dodatkowych informacji certyfikat powinien być wystawiony przez Symantec Corporation:
Należy też sprawdzić czy nie upłynęła data ważności certyfikatu.
Do ochrony danych osobowych udostępnianych przez Internet zastosowano szereg specjalistycznych zabezpieczeń m. in:
- Serwer firewall,
- 256 bitowy klucz szyfrujący i protokół SSL (Secure Socket Layer),
- Maskowane hasło,
- Wygasanie sesji po 10 min,
- Blokowanie konta po trzech nieudanych próbach logowania,
- Rejestracja aktywności.
Warunkiem uzyskania przez oszczędzającego w funduszu dostępu do serwisu internetowego jest prawidłowe wprowadzenie jego Identyfikatora (indywidualnego numeru Oszczędzającego) - ośmiocyfrowego fragmentu numeru rachunku w funduszu, np. 12345678 z numeru 01-12345678-IKE-01) oraz numeru PIN. Po pierwszym zalogowaniu się do rachunku przy użyciu numeru oszczędzającego oraz numeru PIN, konieczne będzie podanie indywidualnego hasła, którym należy posługiwać podczas następnych logowań.
Numer PIN/hasło jest wspólne do rachunku IKE oraz rachunku IKZE oszczędzającego.
Informacja o Identyfikatorze znajduje się na „Potwierdzeniu otwarcia rachunku”. Jest ona przesyłana oszczędzającym wraz z informacją o indywidualnym numerze oszczędzającego po otwarciu rachunku w funduszu.
Trzykrotne, błędne podanie PINU/hasła oszczędzającego powoduje jego automatyczne zablokowanie.
Informację o zablokowaniu, zagubieniu, kradzieży lub udostępnieniu PINU lub hasła osobie trzeciej należy przekazać do funduszu:
- W formie pisemnej pod adres ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa,
- Pocztą elektroniczną pod adres bok@pkopte.pl lub
- Do Telefonicznego Biura Klienta pod numer 801 10 10 10 (osoby dzwoniące z telefonu komórkowego lub z zagranicy proszone są o kontakt pod numerem: +48 22 539 23 23).
Po otrzymaniu przez fundusz informacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, fundusz przekazuje oszczędzającemu funduszu nowy PIN, za pośrednictwem poczty, pod ostatni adres korespondencyjny wskazany funduszowi przez członka funduszu. Istnieje także możliwość złożenia dyspozycji przywrócenia pierwotnego numeru PIN, jeśli jest on znany oszczędzającemu.